Laten we om te beginnen eens kijken naar twee sleutelconcepten voor het artikel uit het referentiemateriaal op internet. Marketing “B2B” – De processen van verkoop en inkoop (acquisitie) tussen organisaties, evenals tussen individuele bedrijven of tussen een onderneming en andere instellingen. Marketingactiviteiten met betrekking tot marketingbeleid tussen leveranciers en consumenten in de sector van de productie van industriële en technische producten, tussen de verwerkende industrie en handelsondernemingen, alsook tussen bedrijven en openbare instellingen. Creativiteit (van de Engelse create – create, create) – de creatieve vermogens van een individu, gekenmerkt door de bereidheid om fundamenteel nieuwe ideeën te accepteren en te creëren die afwijken van traditionele of geaccepteerde denkpatronen en die als een onafhankelijke factor in de structuur van hoogbegaafdheid zijn opgenomen. Zoals je kunt zien, zijn deze concepten in hun betekenis bijna antagonisten: de B2B-sfeer is zwaar, stabiel, serieus, conservatief. Omdat hij met grote bedragen werkt. Je speelt niet. Innovaties zijn iets waar lang over nagedacht en gewogen is door een groep serieuze mensen. Dit is de harde Noordelijke IJszee. Creativiteit is de innovatie zelf. Het is een spel. Het is een emotie. Dit is een frisse gedachte en een nieuwe stroom B2B-promotie. Dit is de Golfstroom. Wanneer de Golfstroom verschijnt, wordt het klimaat van het noorden niet hemels, maar wordt het merkbaar warmer en levendiger. Laten we nu praten zonder metaforen. Ik hoor vaak dat B2B-reclame geen creativiteit nodig heeft, aangezien je op dit gebied niemand met emotie kunt kopen. Het enige dat logisch is in zo’n advertentie, is de informatielading. Informatie is waar de lezer naar op zoek is bij het zoeken naar B2B-goederen en -diensten. Ik denk dat een dergelijke verklaring zin heeft. Maar de praktijk zegt dat je het niet letterlijk moet nemen. Overal blijven mensen mensen – met twee hersenhelften, met het vermogen om informatie op een logisch, conceptueel en emotioneel, figuurlijk niveau waar te nemen. Als beide mogelijkheden worden gebruikt, zal het effect van betrokkenheid en begrip kwalitatief verschillen. En adverteren in B2B is geen uitzondering. Een ander ding is dat de verhouding rantsoen / emotie in B2B-advertenties vaak in het voordeel van rantsoen zal zijn. De eigenlijke functie van creativiteit is om emotie in de presentatie van een product of dienst te brengen. Ik ben het ermee eens dat emotie ook kan worden gecreëerd door de kwaliteit van papier en drukwerk, het ontwerp van de plaats waar de brochure wordt gepresenteerd (kantoor of beursstand), het ontwerp en de inhoud van het poststuk (souvenirs, bijvoorbeeld), enz., En de inhoud van de communicatie zelf heeft er niets mee te maken. … Maar de een bemoeit zich niet met de ander. Formele en inhoudelijke parameters kunnen samenwerken als een team van paarden, in plaats van als een zwaan, rivierkreeft en snoek. Goed papier sluit geweldige inhoudsideeën niet uit. Ik kan hier niet anders dan opmerken dat creativiteit een geweldige kans is om reclame te onderscheiden van een aantal concurrerende, die niet kan worden genegeerd in de omstandigheden van zwaardere concurrentie en de zoektocht van elke verkoper naar zijn eigen goederen en diensten, anders dan alle anderen, positionering. Deze zoekopdracht is vooral relevant voor B2B – er zijn tenslotte niet zoveel klanten op deze markt … We gaan ervan uit dat B2B-advertenties minder ruimte voor creativiteit hebben dan B2C, maar dat is er wel. En het moet met maximale efficiëntie worden gebruikt. We kunnen creativiteit definiëren als een spel. Een spel voor de respondent (lezer, kijker, luisteraar) om de informatie die in de advertentie is versleuteld te begrijpen en te ontcijferen. Maar aangezien een B2B-deal onmetelijk duurder is dan een B2C-deal, dan spelen met je eigen tarieven. Het belang van deze grote game is de perceptie van het advertentiemateriaal door de respondent. Als u zo’n advertentie van de adverteerder afwijst, verliest u. Zal regelen – gewonnen. Daarom kun je spelen en winnen. Win met geld, reactiesnelheid van advertenties, reputatie, aanbevelingen. Kijk hoeveel voordelen. Maar elk spel heeft zijn eigen regels. We zullen deze regels nu bekijken. Algemene benaderingen voor het maken van een advertentie worden door mij beschreven in het boek “Creatief in reclame”. Het heeft geen zin om hier te herhalen. Maar, zoals de praktijk laat zien, heeft B2B zijn eigen nuances. Ik zal deze nuances in dit artikel weergeven, evenals een catalogus met B2B-voorbeelden met opmerkingen. Het bestaan van dergelijke voorbeelden en een creatieve benadering van B2B-advertenties spreken voor zich. Creativiteit in reclame komt tot uiting in de “gebouw” -elementen – basis- en aanvullende constanten. Basisconstanten zijn vereiste advertentie-elementen. Zoals ogen, neus en mond op een menselijk gezicht. Zonder deze elementen kunnen we niet zeggen dat dit een gezicht is. Zonder basisconstanten kunnen we niet zeggen dat dit een advertentie is (we kunnen wel zeggen dat het slechts informatie is).
https://www.webdeveloper.today/2021/06/live-streaming-from-video-camera-to.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |