Internet marketing

Met video jouw bedrijf versterken? Laat een bedrijfsfilm maken!

Inzakekunst

Met video jouw bedrijf versterken? Laat een bedrijfsfilm maken!

Niets laat beter zien waar jouw bedrijf of organisatie voor staat dan een bedrijfsfilm. Hét medium om je op unieke wijze te presenteren naar de buitenwereld. Je kunt namelijk alle kanten op met een bedrijfsfilm. Een ervaren en professionele videopartij kan er dan ook voor zorgen dat er een video ontstaat die écht bij jou past, en bij niemand anders. Zo’n partij die dit kan is videomarketingbureau ZoomWorks. Dagelijks maken zij gave video’s en animaties voor klanten, waaronder bedrijfsvideo’s. Geen één bedrijfsfilm is hetzelfde, maar allemaal hebben ze één ding gemeen: ze sluiten naadloos aan bij de opdrachtgever. Een bedrijfsfilm laten maken doe je daarom bij een professionele partij, zoals ZoomWorks.

De verschillende stijlen van een bedrijfsfilm

Het begrip ‘bedrijfsfilm’ is erg breed. Wanneer je besluit om een bedrijfsfilm te laten maken kun je nog alle kanten op. Er zijn veel verschillende smaken en stijlen. Om een goede keuze hierin te kunnen maken zijn twee dingen belangrijk: wat wil je bereiken met de bedrijfsfilm (wat is het doel)? En wie is jouw doelgroep? Natuurlijk zijn er nog veel meer andere vragen die je moet kunnen beantwoorden, maar dit is de basis. Wil je inspelen op het gevoel van jouw kijkers? Dan is een moodfilm een goede optie. Wil je juist meer een zakelijk verhaal met wat feiten erin? Dan is een infographic-achtige stijl een veel betere optie.

Wat kost een bedrijfsfilm laten maken?

Omdat iedere bedrijfsfilm maatwerk is, is er geen universeel antwoord op de vraag ‘wat kost een bedrijfsfilm laten maken’. Dit geldt eigenlijk voor ieder soort video. Gemiddeld liggen de kosten tussen de 1500 en 7000 euro, best een verschil. Het ligt er maar net aan wat je wilt en wat er voor nodig is om de productie te realiseren. De factor met de grootste impact op de prijs? Hoeveel arbeidsuren ZoomWorks er in moet steken. Zijn er meerdere opnamedagen nodig op verschillende locaties? Dan valt de prijs waarschijnlijk hoger uit dan wanneer er slechts één dag gefilmd hoeft te worden op één locatie. Het is maar net wat de productie nodig heeft.

Jouw bedrijfsfilm laten maken bij ZoomWorks

Ben jij nieuwsgierig naar wat er allemaal mogelijk is bij jouw bedrijfsfilm? Neem eens een kijkje op de website van ZoomWorks. In hun portfolio vind je allerlei voorbeelden, maar neem gerust contact met ze op. Ze kijken graag samen met jou wat er allemaal mogelijk is.

https://zoomworks.nl/bedrijfsfilm-laten-maken/

Published: juli 30, 2021

Hoog in Google met behulp van de’ experts

Inzakekunst

Tegenwoordig wordt het steeds belangrijker om hoog in Google terecht te komen. Je hebt een website van je bedrijf, maar je staat in de zoekresultaten op de tweede, derde of misschien wel vierde pagina. Je weet waarschijnlijk zelf ook wel dat wanneer jij iets op zoekt op Google dat je niet veel verder kijkt dan de eerste en misschien nog de tweede pagina als je echt ergens naar op zoek bent. Veel verder kijk je niet en daarom is het van belang dat jouw eigen website hoog in Google terecht komt, zodat jij jouw doelgroep kunt bereiken. Je zult wellicht op internet al veel hebben gelezen hoe je hoger in de zoekmachine terecht komt. Je kunt bijvoorbeeld zelf aan de slag met je website en deze optimaliseren, maar het echte gewenster resultaat zal je bereiken door een online marketingbureau hiervoor in te gaan schakelen. 

Stappen

Om hoog in Google terecht te komen moet je een aantal stappen ondernemen en daar heb je zelf waarschijnlijk te weinig kennis, ervaring en apparatuur voor. Daarom is het inschakelen van een specialist in dit vakgebied een zeer verstandige keuze. Zij kunnen je namelijk helpen met het behalen van jouw gestelde doelen. Bijvoorbeeld op de eerste pagina van Google terecht komen wanneer er wordt gezocht op jouw bedrijfsnaam of wanneer er wordt gezocht naar een dienst die jij doet. Waar je ook maar op gevonden wil worden, dit bedrijf zorgt ervoor dat jij hoog in Google komt te staan. 

Hoe werkt het?

Hoe word je nou hoog in Google gezet? Dat heeft te maken met diverse elementen. Uiteraard is het belangrijk dat je website op een goede manier is opgebouwd en hier gebruik wordt gemaakt van de juiste zoekwoorden en termen. Daar wordt immers door de doelgroep op gezocht. Daarnaast is het belangrijk dat je wordt gekoppeld aan diverse links.

 

Published: september 24, 2020

Is er leven in B2B? Of creatief in B2B-advertenties

online marketing advies

Laten we om te beginnen eens kijken naar twee sleutelconcepten voor het artikel uit het referentiemateriaal op internet.

Marketing “B2B” – De processen van verkoop en inkoop (acquisitie) tussen organisaties, evenals tussen individuele bedrijven of tussen een onderneming en andere instellingen. Marketingactiviteiten met betrekking tot marketingbeleid tussen leveranciers en consumenten in de sector van de productie van industriële en technische producten, tussen de verwerkende industrie en handelsondernemingen, alsook tussen bedrijven en openbare instellingen.

Creativiteit (van de Engelse create – create, create) – de creatieve vermogens van een individu, gekenmerkt door de bereidheid om fundamenteel nieuwe ideeën te accepteren en te creëren die afwijken van traditionele of geaccepteerde denkpatronen en die als een onafhankelijke factor in de structuur van hoogbegaafdheid zijn opgenomen.

Zoals je kunt zien, zijn deze concepten in hun betekenis bijna antagonisten: de B2B-sfeer is zwaar, stabiel, serieus, conservatief. Omdat hij met grote bedragen werkt. Je speelt niet. Innovaties zijn iets waar lang over nagedacht en gewogen is door een groep serieuze mensen. Dit is de harde Noordelijke IJszee.

Creativiteit is de innovatie zelf. Het is een spel. Het is een emotie. Dit is een frisse gedachte en een nieuwe stroom B2B-promotie. Dit is de Golfstroom.

Wanneer de Golfstroom verschijnt, wordt het klimaat van het noorden niet hemels, maar wordt het merkbaar warmer en levendiger.

Laten we nu praten zonder metaforen.

Ik hoor vaak dat B2B-reclame geen creativiteit nodig heeft, aangezien je op dit gebied niemand met emotie kunt kopen. Het enige dat logisch is in zo’n advertentie, is de informatielading. Informatie is waar de lezer naar op zoek is bij het zoeken naar B2B-goederen en -diensten.

Ik denk dat een dergelijke verklaring zin heeft. Maar de praktijk zegt dat je het niet letterlijk moet nemen. Overal blijven mensen mensen – met twee hersenhelften, met het vermogen om informatie op een logisch, conceptueel en emotioneel, figuurlijk niveau waar te nemen. Als beide mogelijkheden worden gebruikt, zal het effect van betrokkenheid en begrip kwalitatief verschillen. En adverteren in B2B is geen uitzondering. Een ander ding is dat de verhouding rantsoen / emotie in B2B-advertenties vaak in het voordeel van rantsoen zal zijn.

De eigenlijke functie van creativiteit is om emotie in de presentatie van een product of dienst te brengen. Ik ben het ermee eens dat emotie ook kan worden gecreëerd door de kwaliteit van papier en drukwerk, het ontwerp van de plaats waar de brochure wordt gepresenteerd (kantoor of beursstand), het ontwerp en de inhoud van het poststuk (souvenirs, bijvoorbeeld), enz., En de inhoud van de communicatie zelf heeft er niets mee te maken. … Maar de een bemoeit zich niet met de ander. Formele en inhoudelijke parameters kunnen samenwerken als een team van paarden, in plaats van als een zwaan, rivierkreeft en snoek. Goed papier sluit geweldige inhoudsideeën niet uit.

Ik kan hier niet anders dan opmerken dat creativiteit een geweldige kans is om reclame te onderscheiden van een aantal concurrerende, die niet kan worden genegeerd in de omstandigheden van zwaardere concurrentie en de zoektocht van elke verkoper naar zijn eigen goederen en diensten, anders dan alle anderen, positionering. Deze zoekopdracht is vooral relevant voor B2B – er zijn tenslotte niet zoveel klanten op deze markt …

We gaan ervan uit dat B2B-advertenties minder ruimte voor creativiteit hebben dan B2C, maar dat is er wel. En het moet met maximale efficiëntie worden gebruikt.

We kunnen creativiteit definiëren als een spel. Een spel voor de respondent (lezer, kijker, luisteraar) om de informatie die in de advertentie is versleuteld te begrijpen en te ontcijferen. Maar aangezien een B2B-deal onmetelijk duurder is dan een B2C-deal, dan spelen met je eigen tarieven. Het belang van deze grote game is de perceptie van het advertentiemateriaal door de respondent. Als u zo’n advertentie van de adverteerder afwijst, verliest u. Zal regelen – gewonnen.

Daarom kun je spelen en winnen. Win met geld, reactiesnelheid van advertenties, reputatie, aanbevelingen. Kijk hoeveel voordelen.

Maar elk spel heeft zijn eigen regels. We zullen deze regels nu bekijken.

Algemene benaderingen voor het maken van een advertentie worden door mij beschreven in het boek “Creatief in reclame”. Het heeft geen zin om hier te herhalen. Maar, zoals de praktijk laat zien, heeft B2B zijn eigen nuances.

Ik zal deze nuances in dit artikel weergeven, evenals een catalogus met B2B-voorbeelden met opmerkingen.

Het bestaan ​​van dergelijke voorbeelden en een creatieve benadering van B2B-advertenties spreken voor zich.

Creativiteit in reclame komt tot uiting in de “gebouw” -elementen – basis- en aanvullende constanten. Basisconstanten zijn vereiste advertentie-elementen. Zoals ogen, neus en mond op een menselijk gezicht. Zonder deze elementen kunnen we niet zeggen dat dit een gezicht is. Zonder basisconstanten kunnen we niet zeggen dat dit een advertentie is (we kunnen wel zeggen dat het slechts informatie is).

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Published: september 10, 2020