Brand Experience Trends 2021

Inzakekunst

Dankzij een brand experience maak je gemakkelijk contact met jouw publiek via ervaringen, emoties en audiovisuele middelen. De focus ligt volledig op het aanmoedigen van consumenten om zo betrokken mogelijk te raken bij jouw merk. Wanneer je denkt aan een brand experience center, denk je wellicht al snel aan persoonlijke ervaringen zoals een evenement of in-store shoppermarketing. En alhoewel deze activiteiten centraal blijven staan in een brand experience center, is er een aantal nieuwe trends waar we in 2021 rekening mee moeten houden. 

Contactloze oplossingen

2020 was het jaar waarin we veel contactloze innovaties zagen opkomen om het leven in het nieuwe normaal in beweging te houden, van leveringen tot betalingen tot de manier waarop we winkelen. Veel merken hebben ontdekt dat er efficiënte manieren zijn om deze oplossingen op te nemen in de ervaringen van hun klanten. Voor het nemen van monsters zijn er monteurs die producten kunnen doseren door simpelweg een QR-code te scannen, er zijn geen knoppen op de machine, het wordt allemaal bestuurd door de smartphone van de gebruiker. In het komende jaar zou je een toenemend gebruik van dit soort technologie en andere manieren kunnen verwachten om ervaringen te creëren zonder dat je iets fysiek hoeft aan te raken.

Merkervaringen on the road

Veel bedrijven hebben de afgelopen jaren geprobeerd mobielvriendelijker te worden en we voorspellen dat deze trend zich in 2021 zal voortzetten. Het voordeel is dat merken de aandacht van de consument kunnen trekken terwijl ze onderweg zijn in plaats van samen te komen op één gebied, wat voorlopig niet het geval is. niet toegestaan.Met een mobiele ervaring op straat kun je je merk brengen waar het moet zijn en in de openbaarheid blijven waar mensen zich veiliger voelen om te benaderen en mee te doen. Denk hierbij aan het gebruik van fietsen of foodtrucks en het verhuizen naar verschillende locaties.

Slim gebruik van de ruimte

Hoe consumenten omgaan met fysieke ruimte is ook een aspect van ervaringsgerichte marketing. De pandemie heeft de manier veranderd waarop de ruimte moest worden gebruikt, zodat mensen afstand van elkaar kunnen houden, waarbij veel plaatsen op halve capaciteit of zelfs minder werken. Het komende jaar zullen we zeker slimme ruimtegebruiken zien, zoals modulaire opstellingen voor buitenreclame. Flexibel zijn is de sleutel en weten hoe je het kunt laten lijken alsof je meer ruimte hebt, kan ook nuttig zijn.

https://www.bruns.nl/werkvelden/brand-experience-center